Hygge klíčem ke štěstí

By Barbora - 10:00


Věděli jste, že Dánové jsou jedni z nejšťastnějších národů na světě? Jejich klíčem ke štěstí je právě hygge.
Hygge je pocit, který člověka doprovází když je v duševním klidu s absencí veškerého stresu. Synonymem tohoto slova by mohlo být slovo "pohoda". Základem je vychutnání si přítomného okamžiku. Dánové si hygge spojují s několika věcmi a činnostmi. 
Možná jsem zapomněla také zmínit, že důležitou roli zde hraje minimalismus. Dělat si z malých věcí radost a přetvářet je na věci velké. Mezi věci, které jsou opravdu hygge patří především svíčky (dánové patří k největším spotřebitelům svíček), pletený svetr, šálek kávy nebo čaje, dobrá kniha. A hygge činnosti jsou například posezení s přáteli, výlety do přírody, rybaření a vaření.


Každý má svůj šálek hygge, který ho může uvést do klidu. V podstatě jde o to, na chvíli vystoupit z uspěchaného života. Sednout si k šálku kávy, vychutnat si kapky deště bubnující na okno a praskající dřevo v kamnech. Obklopit se věcmi, které ti dělají radost, které tě uvolní a navodí ti příznivou atmosféru. Ať už je to sledování filmu, kafe s přáteli, deskové hry s rodinou a nebo zkrátka pár minut sám se sebou. Každý bychom si měli alespoň jednou denně navodit hygge chvíli. Vždyť z Dánů to dělá nejšťastnější lidi na světě a zní to tak jednoduše, že?
 
Na eshopu Bella Rose si dokonce můžeš koupit Hygge set!
Také doporučuji knihu od Meika Wikinga - Higge prostě šťastný způsob života (viz. na první fotce)  Kniha je krásná i po vizuální stránce a jako bonus tam najdete skvělé rady a dánské recepty!


 

A co je hygge pro tebe?

  • Share:

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Zní to zajímavě, ale asi sama od sebe bych se tímto nezabývala. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí fotky u článku. A hygge pro mne je třeba ten šálek čaje

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se Hygge jako knížka i styl života moc líbí :) Je fakt, že knížky, svíčky, dobroty, čaj nebo zachumlat se do teplé deky, to mě zaručeně udělá šťastnou :) Něco na tom rozhodně bude :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá nádherně. :) Tu knížku bych ráda sehnala, mrknu po ní, nikdy jsem o ničem takovém neslyšela, ale takový způsob života mě zajímá. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na tu knížku narážím už pořád dokola a už jsem jí jednou vážně držela v ruce, ale nikdy jsem ji pořádně neprolistovala, říkám si, další motivační knížka, k čertu s tím. Ale tvůj článek mne snad i přesvědčil. Hygge jak popisuješ je pro mne právě podzim - čaj, svíčky, teplý svetr a výlety do přírody a večery s přáteli, to je podzim podle mých představ. :D

    OdpovědětVymazat