Dýňová polévka

By Barbora - 14:31

 Dýňová polévka

Minulou nedělí začal oficiálně podzim a k němu neodmyslitelně potří nejen babí léto, ale také dýňové hody! 
Proto jsem dnešní den začala dýňovou polévkou, která mě do podzimního období doslova ponořila. Přikládám tedy jednoduchý recep :) 


 

Potřebujeme:

jednu dýni hokaido 
jednu velkou cibuli
olivový olej
dva stroužky česneku
jednu mrkev
menší lžičku kari koření
kostku masoxu
sůl, cukr, muškátový oříšek, mletou skořici
zakysanou smetanu (12%)

Postup

Dýni oloupeme (hokaido ale loupat nemusíme) a nakrájíma na menší kousky společně s mrkví. Mezitím si oloupeme a nakrájíme cibuli a dva stroužky česneku, vložíme do většího hrnce a osmažíme do zlatova. Poté přidáme dýni s mrkví a necháme ji lehce zasmažit, dokud nezezlátne. Poté přilijeme vodu tak, aby malé kousky dýně byly vidět. Přidáme masox, lžíci cukru, lžičku soli, menší lžičku kari koření, lžičku mleté skořice - dodá polívce velmi jemnou chuť a přistrouháme trochu muškátového oříšku. Polévku necháme vařit zhruba 45 minut, dokud dýně nezměkne. 
Poté tyčovím mixérem rozmixujeme a přidáme čtvrt kelímku zakysané smetany. Pokud je polévka hustá, zředíme jí vodou a chvíli povaříme.

Dýňová semínka, která nám zbyla můžeme zbavit dužiny, propláchnout a rozmístit na plech vyložený pečícím papírem. Poté je posolíme a pečeme zhruba na 200°C dokud nezezlátnou. Podáváme k polévce

Dobrou chuť!:)






  • Share:

You Might Also Like

2 komentářů

  1. tekvicovu polievku mam tiez velmi rada a vyvinula som skoro najjednoduchsi recept, aky je mozne mat. trochu oleja, cibula, nakrajana tekvica, zeleninovy vyvar (vacsinou z kocky), nastruhany muskatovy oriesok a pripadne sol. hlavne ziadna smotana/slahacka/mlieko, kedze moja laktozova intolerancia z mliecnych vyrobkov nie je velmi nadsena :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dýňovou polévku jsem jednou zkoušela, ale moc mi nechutnala :D Ale to bdue tím, že jsem ji špatně dochutila a nebyla z hokaido. Ta mi chutná nejvíce. Takové ty obří dýně mi přijde, že jsou bez chuti. Jenom voda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat